Ticker News

header ads

Habib Umar: Cintamu Kepada Rasulullah Takkan Pernah Sebanding dengan Cinta Rasulullah kepada Kita Umatnya


[PORTAL-ISLAM.ID]  Guru mulia Sayyidi Habib Umar Bin Hafidz pernah berkata, "Jika ada yang bertanya kepada kita, kenapa perlu cinta dan sayang kepada Rasulullah ﷺ sampai menangis? Kenapa berlebihan seperti itu? Maka katakan kepada mereka;

"Karena Baginda Rasulullah ﷺ telah terlebih dahulu menangis kerana kita. Kerana dosa kita. Tidak pernah ada insan yang pernah mendoakan kita, yang minta pada Allah untuk mengampuni dosa kita seperti bagaimana Baginda Rasulullah ﷺ.

Baginda ﷺ sujud sangat lama sambil menangis dan merayu pada Allah agar diampunkan semua kesalahan dan dosa yang kita lakukan sehingga Allah mengutus malaikat Jibril untuk membujuk Baginda Rasulullah ﷺ agar bangun dari sujudnya. Bahkan kelak pada Yaumil Mahsyar, Baginda ﷺ takkan bangun dari sujudnya sebelum seluruh ummatnya diampuni."

MENGALIRKANLAH AIR MATA KALIAN BUAT CINTA YANG DITERIMA PASTI .
صلوا على النبي

إِنَّ اللَّهَ وَمَلَائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ ۚ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيمًا

“Sesungguhnya Allah dan Malaikat-malaikat-Nya bershalawat untuk Nabi. Wahai orang-orang yang beriman, bershalawatlah kalian untuk Nabi dan ucapkanlah salam penghormatan kepadanya.”
[Surah Al-Ahzaab: 56]



sumber PORTAL ISLAM

Post a Comment

0 Comments